Delad glädje är dubbel glädje

Delad glädje är verkligen dubbelglädje.
Jag är livrädd
skraj
osäker.
Alla andra glädjs.

Min härliga chaufför, kollega vän
skrek i bilen.
Yippi skrek han, hängde sig på tutan
och skrämde slag på arbetarna vid vägkanten.

Det är värme
i hjärtat.
Men jag är ju så rädd.
Jag har en bra känsla, sa han.
Intution.

Kunde inte hålla mig,
på vägen hem
berätta om bastubad.
Han log,
från sida till sida
hängde sig på tutan igen
glädjetut
glädjetut
för att jag har funnit någon jag tycker om.

Jag kommer dit sa han
till landet där borta
Jag lovar.
Jag har en bra känsla
sa han.

Jag hoppas,
hoppas så innerligt att jag kan
våga tro på det.
Men hur fasiken kan man tro på det efter 1 date..
1 riktig date och 30 min!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0